zondag 1 juli 2012

Iraanse tuinbonensalade

Het is weer tijd voor verse tuinbonen, mijn favoriet! Deze salade kun je ook eten met aardappelen en vlees, dan is het genoeg voor 2 personen. Ik vond ‘m heerlijk!
-          1 kilo verse tuinbonen (gewogen in de peul)
-          Halve plak feta, in blokjes
-          1 dun bosuitje, in ringetjes
-          ½ eetlepel verse munt, fijngehakt
-          1 ei
-          2 eetlepels olijfolie
-          2 koffielepels citroensap
-          Rasp van ¼ citroen*
-          Koffielepel yoghurt
-          ½ teentje knoflook, geperst
-          1 theelepel gedroogde dille, of uit de diepvries
-          Snufje suiker
-          Peper en zout
Dop de bonen en kook ze in ruim water in 10 minuten gaar. Laat het ei in hetzelfde water gelijk meekoken. Spoel de bonen en het ei met koud water. Maak een dressing van de olijfolie, citroensap, citroenrasp, knoflook, dille, suiker en yoghurt. Dubbeldop de tuinbonen indien gewenst (ik vind dat te veel werk, maar het is wel nog lekkerder) en schep ze om met de dressing, de munt en de feta. Breng op smaak met zout en peper.

*Ik rasp, als ik een citroen of limoen heb, altijd de hele schil eraf, laat het bakje met rasp 2 dagen staan zonder deksel zodat het kan drogen. Blijft maanden goed, en zo heb ik altijd wat citrusrasp op voorraad.


Dit recept komt van www.smulweb.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten