donderdag 1 maart 2012

Bietenstampot met rucola en spekjes

Eigenlijk hou ik niet van bietjes, en dat kan ik niet uitstaan. Ik wilde ze toch weer eens proberen, en ik moet zeggen, op deze manier vond ik ze goed te doen! En het ziet er mooi uit, die roze prak...:)
Ik speel vals met puree uit een pakje, want m'n aardappellaatje was bijna dichtgegroeid met paarse uitlopers...

- 1/2 zakje aardappelpuree (ik heb puree voor stamppot gebruikt, is wat groffer, zeggen ze..)
- 3 bietjes, voorgekookt, in blokjes
- 50 gram spekjes
- 1 sjalotje, gesnipperd
- 1/2 teentje knoflook geperst
- flinke hand rucola
- peper/zout

Maak de aardappelpuree volgens aanwijzigen op de verpakking, of kook je aardappelen gaar. Bak de spekjes uit, schep ze uit de pan en bak in het achtergebleven vet het sjalotje en de knoflook. Voeg dat de bietenblokjes toe en warm het geheel door. Meng de bietjes, spekjes, rucola en aardappel(puree) en stamp het geheel door elkaar. Breng op smaak met peper en zout en eventueel wat mosterd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten